De route is ca. 120 km lang waar ik nog flink wat km’s aan heb toegevoegd (nog eens 120!) omdat ik ook coast to coast wilde lopen, leek me leuk als ik daar toch al zo dichtbij was en steden en musea wilde aandoen! (en idd de moeite waard!)
Makkelijk bereikbaar: boot van IJmuiden naar Newcastle, en daar begint de route meteen.
Je loopt westwaarts letterlijk over of langs de muur. Uitstekend bewegwijzerd waar de muur verdwenen is. Op de route vele musea, b&b’s, campsites en pubs om te overnachten. En genoeg aanspraak met gelijkgestemde wandelaars om je niet eenzaam te voelen. Dit was mijn eerste meerdaagse solo (met hond) hike, maar definitely niet de laatste!
Fantastisch dat je de Hadrian’s Wall hebt gelopen! En 120 extra kilometers eraan vastgeplakt voor de Coast to Coast? Dat is pas doorzettingsvermogen! Heel stoer dat je dat combineert met steden en musea.
Het klinkt alsof de Wall een perfecte route is voor beginners in het solowandelen (zeker met hond!) vanwege de goede infrastructuur en aanspraak met andere hikers.
Twee snelle vragen:
-
Welk museum of welke stad was het meest verrassend?
-
Wat was de grootste les van deze eerste solo-hike?
Echt inspirerend! Benieuwd waar de volgende meerdaagse solo-hike naartoe gaat!
Carlisle en Hexham waren leuk maar wat echt verrassend was: Newcastle!
Verder zijn langs de hele route vele musea die met HW te maken hebben. Carlisle castle was verrassend leuk en wat ook verrassend was: ik mocht overal in met de hond, zelfs in Carlisle Cathedral. Zo relaxed!
En de coast to coast kostte geen 120 km, hooguit 16-20. Maar omdat ik nog omwegen had gemaakt en in de steden en musea had gelopen kwam ik op zoveel meer uit.
Grootste les:
Als je van de route afgaat, check dan heel goed wát voor paden het zijn. Ik moest noodgedwongen langs grotere wegen lopen, 1 keer omdat het voetpad gewoon wég was door een landslide maar ook 1 keer omdat ik niet goed had ingezoomd naar het soort weg. En dat moet je dan bekopen met blaren (volgens mij omdat je dan denkt: ff tempo erin…)